
Školní poradenské pracoviště
Vážení rodiče, vážení žáci.
Od 1. 1. 2012 je u nás na škole zřízeno školní poradenské pracoviště (ŠPP), které bylo zřízeno z fondů ESF.
Od 1. 6. 2014 financuje školního psychologa MŠMT z rozvojového programu MŠMT.
Od 1. 9. 2017 je školní psycholog financován z projektu šablony, MŠMT.
ŠPP poskytuje pedagogicko-psychologickou poradenskou pomoc žáků, učitelům i rodičům. Školní psycholog se zaměřuje na problémy žáků ve školním prostředí, velkou pozornost věnuje všem rizikům, která mohou proces vzdělávání negativně ovlivnit. Odborníci pracují s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, s žáky nadanými a s žáky, kteří ve vzdělání potřebují jakkoliv podpořit, ale také s žáky a školními kolektivy, které nemají žádné potíže.
Školní psycholog poskytuje standardní poradenské služby pro školy, spolupracuje se systémem školy, s výchovným poradcem a školním metodikem prevence.
Nezbytná je také spolupráce s vedením školy, s pedagogickým sborem
a s třídními učiteli.
Od 1. 9. 2019 je součástí ŠPP také školní speciální pedagožka.
ŠPP napomáhá také zlepšit komunikaci s rodiči žáků.
Složení poradenského pracoviště:
Školní psycholog:
Psycholog nabízí své služby žákům, rodičům i pedagogům. Žáci přicházejí s osobními problémy, které je trápí (např. problémy s učením, vztahy ve škole
i doma). Může jim být poskytnuta také krizová intervence. Psycholog také vstupuje do tříd a pomáhá vytvářet pozitivní školní klima. Pedagogům poskytuje odbornou a metodickou pomoc v jejich každodenní práci.
Věnuje se také rodičům, poskytuje konzultace, podporu při vedení a zvládání dětí, pomoc v komunikaci se školou.
Školní psycholožka: Mgr. Leona Švecová
Výchovný poradce:
Výchovný poradce zajišťuje kariérové poradenství. Poskytuje informace
o možnostech studia a zaměstnání v regionu nebo celorepublikově. Vyhledává
a provádí orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují
zvláštní pozornost, a připravuje návrhy na další péči o tyto žáky. Shromažduje
a zajišťuje dokumenty o žácích z ostatních školských poradenských zařízení.
Výchovná poradkyně: Mgr. Renata Machovičová
Školní metodik prevence:
Školní metodik prevence věnuje pozornost primární prevenci rizikového chování dětí. Koordinuje tvorbu preventivního programu školy a kontroluje jeho realizaci. Své aktivity směřuje na prevenci záškoláctví, závislostí, kriminálního chování a dalších projevů rizikového chování.
Školní metodička prevence: Mgr. Gabriela Janalíková
Školní speciální pedagog:
Speciální pedagog nabízí své služby přímo ve škole žákům, rodičům i pedagogům. Žáci mohou speciální pedagožku navštívit s problémy, které se týkají učení. SP vstupuje do tříd, kde provádí depistáže. Blízce spolupracuje se školním psychologem. SP koordinuje a metodicky vede asistenty pedagoga ve škole.
Školní speciální pedagožka: Mgr. Michaela Maňasová